Co robić gdy samochód z wypożyczalni brał udział w kolizji lub został skradziony?
Dysponowanie własnym samochodem umożliwia swobodne przemieszczanie się z miejsca na miejsce i zapewnia o wiele wyższy komfort niż zdanie się na transport publiczny. W sytuacji, kiedy nie posiada się własnego pojazdu lub jest on czasowo niedostępny z powodu awarii, wypadku czy konieczności wykonania przeglądu najlepszą opcją pozwalającą na zachowanie mobilności będzie skorzystanie z usług wypożyczalni samochodów. W trójmieście najlepszym rozwiązaniem będzie oferta firmy Baltic Cars mającej oddział w Gdańsku oraz oferującej szeroki wybór marek z różnych klas i przedziałów cenowych. Klienci niemający wcześniej styczności z wynajmem zastanawiają się jednak czy w sytuacji, gdy samochód zostanie skradziony albo ulegnie wypadkowi, będzie to miało dla nich jakieś konsekwencje.
Samochody z wypożyczalni a ubezpieczenie
Każdy samochód z wypożyczalni ma wykupioną obowiązkową polisę OC. W razie spowodowania kolizji kierujący ma więc ochronę przed roszczeniami poszkodowanych, a wydatki z tym związane pokrywa ubezpieczyciel. Wyjątkiem jest prowadzenie pojazdu bez uprawnień lub pod wpływem alkoholu czy środków odurzających. Z reguły wynajmowane samochody mają również polisą AC. W sytuacji, gdy wóz będzie uczestniczył w kolizji albo zostanie uszkodzony podczas parkowania, a sprawcy nie da się ustalić, koszty naprawy poniesie towarzystwo ubezpieczeniowe. Podobnie wygląda to w przypadku kradzieży – trzeba jednak pamiętać, że użytkownik jest zobowiązany do korzystania ze wbudowanych zabezpieczeń oraz pilnowania kluczyków. Jeżeli dopuści się zaniedbań, może ponieść odpowiedzialność finansową. Klient ponosi jedynie koszt udziału własnego, który może wykupić, gdy wynajmuje samochód na minimum 2 doby i zapłaci za to dodatkową opłatę w dniu wynajmu pojazdu.
Wypadek lub kradzież – co robić?
W razie kradzieży lub wypadku wynajmujący ma obowiązek wezwania patrolu Policji, a także niezwłocznego zawiadomienia wypożyczalni o zaistniałej sytuacji.